Опашките от камиони на българо-турската граница остават километрични почти денонощие след падането на блокадата. За да се освободи по-бързо движението, днес митницата работи с максималния си капаците.

След ударно дванайсетчасово дежурство от митница Свиленград отчетоха рекорден брой обработени камиони - над 1000 в двете посоки, но това не стопи опашките.

По думите на началника на митницата Тодор Караиванов капацитетът на митнически пункт „Капитан Андреево” е да обработва средно по около 40 превозни средства на час, което прави по около минута и половина на превозно средство при спазване на всички митнически процедури.

След два дни чакане на бариерата пристигна български ТИР, чиито шофьор бе гневен на блокадата, въпреки че превозвачите защитаваха и неговите интереси.

„Нас ни вкараха в едни паркове - няма тоалетна, няма вода, няма хляб, няма ядене. Там кой може да ме държи мене три дена? Туй ли е бълагрското правителството?” попита гневно шофьорът Хюсню Исмаилов.

Докато на „Капитан Андреево” опашката през целия ден варираше между 5 и 10 километра, то от турска страна тя стигна чак до Одрин. Затова и много шофьори оставиха камионите си и се прибраха пеш у нас.

Блокадата донесе големи загуби и за българските и за турските превозвачи. Престоят забавяния на доставките с дни. „Не е приятно и отсрещната фирма ни създава проблеми - не ни дават повече товари,” оплака се един от чакащите шофьори.

Сметките показват, че ако митницата обработва средно на денонощие по 800 тира, опашката на „Капитан Андреево” ще остане поне до утре.