Продължава разследването на катастрофата между влак и камион, която в понеделник взе три жертви.
Камионът, натоварен с трошен камък, прави ляв завой и навлиза в прелеза. Видимостта е слаба заради високата растителност край линията, а и влакът идвал от завой.
„Има проблем, защото преди това има завой на 70-80 метра, той е много близо до прелеза и просто машинистите не са видели. Те са видели и са набили спирачките, но влакът просто не е могъл да спре“, казва пътният експерт Иван Иванов.
Локомотивът е връхлетял върху кабината на самосвала и буквално я е премазал. Ударът е бил толкова силен, че шанс не е имал нито водачът, нито машинистите.
Камионът заедно с товара е тежал над 50 тона. На практика композицията се е ударила в скала.
„От удара виждате, че баластрата се е разпиляла от каросерията, една част от него е в кабината на влака попаднала, а другата е на жп прелеза“, инж. Бойчо Скробански от СЗРПИЖТ.
Водачи признават, че преминават със страх през прелеза.
„Много е трудно, да ви кажа. Минаваме на бяла светлина и е тука сме на 50 метра и влакът минава“, коментира шофьорът Кирил Янков.
Тепърва ще се установява и дали сигнализацията на прелеза е сработила по време на инцидента.
„Не знам дали е, но е имало случаи, в които не е сработвала сигнализацията“, казва кметът на Гара Орешец Юлиян Симеонов.
„Аз всеки ден минавам по два пъти, сигнализацията си работеше“, споделя местната жителка Лора.
От Националното следствие разследват човешка грешка или техническа неизправност.