Карантината поставя на изпитание децата със специални образователни потребности в малките населени места. Само в Пловдивско те са стотици с двигателни, слухови и зрителни затруднения на възраст от 3 до 18 години.
5-годишната Мария се учи да общува:
"Тя се роди с двустранна невросензорна глухота. В момента е би-полярно имплантирана с кохеларен имлант. Трябва много рехабилитация – слухово-речева", каза майката на Виктория Антонова.
За да проговори правилно, заниманията на Мария със специален педагог не бива да бъдат пропускани, въпреки карантината:
"Сега й е трудно, но благодарение на технологиите, чрез интернет-връзка стават тези уроци", допълни майка й.
Като Мария са още близо 300 деца в Пловдивска област. В село Милево кметицата разпечатва учебните материали от ресурсния учител, и ги дава на родителите.
Те не разполагат нито с електронно устройство, нито с достъп до интернет. Детето ги попълва - в края на седмицата отново кметът на селото ги снима с телефона и препраща на учителя.
В друго село до Пловдив кметът отказал да съдейства.
Децата със специални образователни потребности имат нужда от ежедневна рехабилитация и грижи, за да усвоят необходимите житейски умения.