Преди катастрофата с хеликоптера Ми-17, наличните такива машини бяха 6, от които летеше само катастрофиралият. Наличните „Кугър” са 12, от които летят 4.

Плановете на министерството са да има поне 3 летящи Ми-17. Ремонтът на всеки ще струва 5 милиона лева.

Ми-17 е военнотранспортен хеликоптер. У нас е на въоръжение от 1989 година. Изключително надежден е и по тази причина ремонтираните машини се изпращат дори за операциите на НАТО в Афганистан.

Има тегло до 11 тона, височина близо 5 метра и дължина 18,5 метра.

Инцидентът не е първата катастрофа с Ми-17.

През 2003-а при гасене на пожар край Разлог хеликоптер пада и загива четиричленният екипаж.

Миналата година при учение в Черно море, при изпълнение на маневра над фрегатата "Дръзки" хеликоптер "Пантер" закача пилон от палубата. Загива един пилот а други двама членове на екипажа, са ранени.

Действията на загиналия командир – кап. Георги Анастасов, са спасили живота на двамата му колеги.

Падналият снощи хеликоптер е ремонтиран през 2016 г. и минал на преглед през май месец. От 500 часа ресурс са изразходвани 300 летателни часа.