Интернет гигантите вече започнаха да разпространяват допълнителните споразумения за ползването на личните данни месец преди в сила да влезе общият европейски регламент за опазването им, който предвижда колосални глоби до 4% от годишния им оборот или 20 млн. евро. Какво обаче ни предлагат под претекста по-добра защита?
От няколко дни „Фейсбук”, „Туитър” и „Инстаграм”, както и техните свързани чатове, предлагат да дадете съгласието си с новите правила за опазване на личните данни. За „Фейсбук” специално се въвежда и опцията да се съгласите да използвате нова функционалност, която преди беше достъпна само за потребителите от Северна Америка, а именно лицевото разпознаване. Така, ако се съгласите, социалната мрежа ще пази характеристиките на вашето лице и ще може да ви показва къде, с кого и кога сте снимани в какво настроение сте, с какви предмети сте около вас, което допълнително ви профилира като потребител.
Софтуерът за лицево разпознаване беше представен за потребителите още преди 6 години, но не и за Европа, сега се предлага за потребителите на стария континент, които имат възможността да приемат или откажат ползването му.
Новата функция за лицево разпознаване може да помогне на хора, чиито снимки се ползват от други да разберат това, но създава и редица опасения за навлизане в личното пространство. Затова и ползването на функцията е по желание.
Експертите съветват след като се съгласите с новите условия по ваша преценка да прегледате отново настройките и да видите коя ваша информация се ползва, включително кои са рекламодателите, за които сте интересен и кои компании са предоставяли личните ви данни на социалната мрежа, за да праща реклами до вас.
Експертите алармират, че влизането в сила на регламента за личните данни може да доведе до нова схема за изнудване на малките и средни компании които не са готови да администрират големи заявки на хиляди потребители за промяна.
Според специалистите добър вариант за спиране на злонамерени кампании в интернет срещу доставчици на услуги които администрират лични данни е регулаторът да въведе лимит на заявките за промяната на личните данни.