Стачката на авиокомпанията „Луфтханза” засегна стотици пътници по цял свят, но тя се определя като форсмажорно обстоятелство. Полагат ли се обезщетения на пътниците в такъв случай?
И до ден днешен Веселка Симеонова още не знае защо полетът ѝ до Виена миналото лято е бил отменен. Научава го на летището два часа преди да излети, но авиокомпанията намира бързо решение.
„Бяхме пренасочени на другия ден сутринта със същата авиолиния. И след като се върнахме, на цялата група беше изплатена компенсация за отменения полет в рамките на 250 евро”, казва Симеонова.
Компенсация като тази се полага, но само в определени случаи. Стачката на служителите на „Луфтханза” се определя като извънредно обстоятелство, затова пътниците няма да получат допълнителни суми.
При отменен полет авиокомпанията е длъжна да предложи алтернативен полет при първа възможност или избрана от пътника по-късна дата, или възстановяване на пълната сума, платена за билета.
Ако пътникът избере да изчака друг полет му се полагат пари за нощувки и храна.
„Трябва да пазят всички документи за разходи за хотелско настаняване, за транспорт, касови бележки, фактури, за да могат да докажат тези разходи. Даже да снимат таблото, където пише „полет отменен”, коментира Игнат Арсенов от Европейския потребителски център.
При всички случаи превозвачът трябва да уведоми клиентите при първа възможност – чрез имейл или чрез телефонно обаждане.