Максимум две минути са нужни на автоджамбазите, за да откраднат кола. Как да предпазите автомобилите от посегателствата?
Допълнителната аларма е един от сигурните начини за защита. От един от серзивите всяка кола излиза с подобна защита. Къде и как се слага алармата техниците отказаха да ни покажат.
Другият вариант да предпазите колата си е като я паркирате на осветено място с камери, но това не винаги върши работа.
За някои крадци не е проблем, че работят на светло. На видеокадри ясно може да се види как блокират една от охранителните камери. Отключват колата, но не успяват да я запалят.
Затова запретват ръкави и бутат – първо на ръце, после и с джип...
Фабричната аларма изобщо не пази колите. Затова на практика допълнителната става задължителна.
"Една аларма, най-обикновената, която струва 60 – 70 лева, върши чудесна работа.
Да ги забави малко повече и това е. Крадецът няма да седи при тази кола, той отива при следващата”, каза Пламен Максимов от СДВР.
Като морално остарели в сервизите определят и блокиращите механизми за волана и така наречените ЦК-ключета.
Предлагат се имобилайзери за допълнителна защита.
Устройството гарантира определено по-голяма степен на защита против кражба, взлом и всякакъв вид посегателство, обясни Георги Илиев.
Сезонните кражби на коли с включен двигател вече започнаха, предупредиха от полицията. Обирджиите ги прибират докато шофьорите си купуват кафе или си затварят гаражите.
Хората да не си оставят автомобила да работи, съветват от СДВР.
За първите 10 месеца на годината кражбите са намалели с над 30 на сто, отчитат от полицията. Автоджамбазите обаче са прибрали над 1900 коли.
Полицейската статистика сочи още, че най-много коли са откраднати в София, Варна, Бургас и Пловдив.
Кражбите на автомобили в страната за 2016 г. са 2806, а за 2017 г. – 1942.