Асоциацията на българските радио и телевизионни оператори изнесе данни, според които, кабелните и сателитни оператори у нас, задържат 80 процента от приходите от абонати за себе си.
Така едва 20 на сто, отиват към телевизиите, чиито оригинален продукт се разпространява, се казва в декларацията на АБРО.
Световната практика е оператори и телевизии да си делят приходите по равно. С парите медиите плащат за филми, шоу и спортни програми, и за качествена публицистика.
У нас обаче има и порочна практика оператори да отчитат по-малък брой от реалните си абонати. АБРО изнесе данни от две независими представителни проучвания, от които се вижда, че най-големият оператор на пазара, крие от 26 до над 64 на сто от реалния си брой абонати.
От АБРО заявяват, че операторите заплашват телевизиите със спиране на излъчването им, независимо дали зрителят иска да ги гледа или не.