Пристанището Холихед, от което се предполага, че е влязъл камионът във Великобритания, е със слаб граничен контрол. Това обясни в предаването „Важното, казано на глас“ по bTV Radio изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев.

„Ясно е, че тук става въпрос за схема, която според мен е направена от британски граждани. Мога да ви кажа, че местата, където се крият мигрантите са всевъзможни, дори има случай, в който се бяха скрили извън превозното средство – на пода под ремаркето.

Това, което видях в конкретния случай е, че ремаркето е хладилно и вози на температурен режим. Този тип превозни средства са обект на по-нисък контрол, тъй като в хладилно ремарке на минусов режим е много вероятно да не стигне въздуха на толкова хора.“, подчерта Арабаджиев.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Той поясни, че дори и охладителната система да е изключена тези ремаркета са херматизирани и според него трагедията се е случила от незнание.

„Много е рисково да возиш хора в хладилно ремарке. Тези ремаркета не са като при обикновените камиони, които са с брезент и оттам дори и да усетят, че не им стига въздухът, могат да го разкъсат. Тук няма откъде да влезе въздух и близо 40 души, дишайки в този контейнер, няма как да издържат много". 

Попитан какво е мотивирало ирландската гражданка да регистрира камиони в България, Арабаджиев обясни, че причината е в по-ниските данъци.