Зачестили са опитите за нерегламентиран достъп до профили на потребители на „Теленор” в приложението на телекома MyTelenor, съобщиха от компанията.

Измамниците използват различни претексти, за да подмамят клиенти на оператора да им предоставят еднократни ПИН или парола за достъп. През приложението измамниците могат, например, да зареждат предплатени карти, да плащат сметки по договори или да активират скъпи допълнителни услуги.

„Теленор” никога не иска от своите клиенти да предоставят кодове или парола за достъп до MyTelenor извън самото приложение. Обаждане от непознат или съмнителен източник с искане за предоставяне на такъв код или парола, независимо под какъв претекст, е сигурен знак за измама”, категорични са от мобилния оператор.

Компанията предприема необходимите действия за преустановяването на тези опити за измама и съдейства на компетентните органи за разкриване на извършителите.