Издирването на двамата български моряци, които паднаха зад борда на кораба на Българския морски флот „Стара планина”, няма да бъде подновено. Това каза в ефира на bTV посланикът ни в Норвегия Вера Шатилова.

От ръководството на българската компания, собственик на кораба, разпоредиха той да остане до обяд в района на инцидента, за да продължи с огледите.

Все още не е ясно какво са правили двамата моряци на открита палуба при толкова лошо време. Това ще се изясни в хода на разследването, в което участват България, Норвегия и Малта, под чийто флаг плава „Стара планина”.

Снимка: btvnovinite.bg

Смята се, че при лошите метеорологични условия шансовете им да оцелеят са минимални. 

„Човешкото тяло не може да издържи повече от един час, но въпреки това спасителната операция продължи около седем часа”, каза посланик Шатилова.

Метеорологичните условия по време на инцидента са били крайно неблагоприятни – 9-метрови вълни, вятър със скорост над 70 км в час и температура на водата 6 градуса. Ледените води поглъщат тялото 32 пъти по-бързо от студения въздух, според ръководствата за морско оцеляване. В такива условия човек може да оцелее до три часа, потвърждават експертите. 

Късно снощи норвежките власти прекратиха спасителната операция по въздух. В акцията участваха два хеликоптера. Дори след оттеглянето им корабът „Стара планина” продължил да осветява и да обхожда района с надежда двамата паднали зад борда да бъдат намерени.

Снимка: btvnovinite.bg

От ръководството на компанията, собственик на кораба, не разкриват имената и длъжността на моряците, но близките им са уведомени. Посланик Вера Шатилова обясни, че става въпрос за млади мъже.

Двамата са били ударени от висока вълна малко след 8:30 ч. сутринта българско време. Това е станало в открито море, далече от норвежките териториални води – на близо 900 км от сушата. Сигнал е подаден от капитана.

Снимка: btvnovinite.bg

"Стара планина" е изпълнявал курс от Мурманск за Констанца. На борда на съда са били 18 български моряци и един украински.

Корабът няма да се връща към Норвегия, а ще продължи към последната крайна точка от курса си – румънското пристанище.