„Длъжни сме да спрем войната по пътищата, не само заради срещите на министри с премиера Бойко Борисов”, заяви министърът на транспорта Ивайло Московски в студиото на „Тази сутрин”.

По думите му битката е комплексна и изисква сериозен ангажимент от няколко държавни институции. „Имаме задължение да поправим неща в системата, но зависи от манталитета на самите хора”, категоричен е Московски.

Според него премахването на предупредителните табели за наличието на камери по пътищата ще даде добър резултат.

„Тези табели нямат никаква превантивна стойност. По-добре да не знаем къде има камери, за да можем респективно през цялото си пътуване да бъдем на щрек”, коментира министърът.

Той допълни, че всички вратички в системата могат да бъдат залостени и по този начин да се улесни работата на контролните органи.

В министерството предстои законът за пътищата да бъде разделен на три отделни закона: един, който да отговаря за пътните знаци и маркировката, втори, касаещ подготовката, квалификацията и категорията на водачите и трети, който да е за техническата част на превозните средства.

Държавата дава 224 млн. на БДЖ

Транспортният министър потвърди, че БДЖ ще получи помощ от държавата в размер на 224 млн. лв. По този начин ще може да продължи стратегията по оздравяване на железниците.

„Вероятно формата ще бъде безлихвен заем от държавния бюджет, тези пари ще трябва да бъдат възстановени в някакъв момент”, поясни Московски.

Той е категоричен, че дружеството може да бъде оздравено.

Концесията на Летище „София”

„Концесията е полезна за държавата”, категоричен е Московски. По думите му именно благодарение на концесии летищата във Варна и Бургас в момента изглеждат по съвсем различен начин.

„Ако имаме некоректно поведение на концесионери, концесиите се прекратяват за броени дни. Държавният интерес е максимално защитен”, поясни министърът.

„Раздаването” на шофьорски книжки

„Във всички контролни органи съществува риск от корупция”, коментира арестите в ДАИ транспортният министър.

По думите му начинът, по който се провеждат изпитите в момента, на практика пресича всякакви варианти за преписване.

Той добави, че е възможно държавата да започне да купува автомобили, с които се да се провеждат изпитите по кормуване. „Никой не може да види какво се случва на педалите на изпитващия от дясно на кандидата, никой не може да следи как е фиксирана камерата в колата”, коментира Московски.

„Всичко чух от автошколите като упреци към държавата, колко от тях са подали сигнал, че поне един от техните школници е рисков? Няма нито един, нула!”, възмути се министърът.

Отпадането на роуминга

„Без значение къде се намирате ще използвате националния си тарифен план”, категоричен е Московски.

По думите му в отпадането на роуминга няма „дребен шрифт” и скрити условия.