Поддръжката и качеството на изпълнение на „Лъвов мост“ не отговарят на съвременните изисквания, сочи становище на Института по пътна безопасност след оглед на съоръжението.

Проверка установи белези на недостатъчно бетоново покритие на арматурните пръти, пише в становище от ИПБ.

„Това е съществено несъответствие, което води до понижаване на живота на съоръжението“, посочват от института.

Снимка: Институт по пътна безопасност

Отделно от това са констатирани дълбоки пукнатини при мостовите връзки, които са стари, защото има следи от запълване с битум. Мрежови пукнатини има и около пътните шахти, но там следи от ремонт няма.

От института посочват, че след пускането на съоръжението през 2014 г. са се получили слягания, заради които са възникнали повечето пукнатини. Те вече били запълвани, но това не предотвратило сляганията.

Снимка: Институт по пътна безопасност

„Преди началото на зимния сезон, пукнатините с ширина повече от 4 см не са били запълнени. Следователно водата е проникнала в дълбочина, което е довело до компрометиране на асфалтовата настилка“, коментират от ИПБ.

Снимка: Институт по пътна безопасност

От института посочват, че докато от Столична община обясняват, че времето не е подходящо за извършване на ремонт, в същото време се поправя асфалтовото покритие на АМ „Тракия“ около Чирпан. „Явно времето е подходящо да се ремонтира магистрала, но не е подходящо за ремонти в град София", посочват от института.

От ИПБ са предоставили и снимки от направената проверка.