Инспекция на магистрала "Тракия" в ремонтирания участък между Оризово и Чирпан. Въпросната отсечка е част от общо 52-а километров участък между Стара Загора и Чирпан.

Снимка: btvnovinite.bg

Строителството му започна през 2003-2004 г., а официалното откриване беше през 2008 г. Още по време на монтажните работи се заговори, че почвата в района е глинеста и задържа вода. Бяха изказани опасения, че заради това пътната настилка може да се нагъне.

Проблемите започват през 2012 г. Заради неравностите по пътя се стига дори и до въвеждане на ограничение на скоростта от 90 км в час. Причина за днешната проверка на ремонтните дейности там са сигнали от граждани за некачествено изпълнение на строителните работи.

Снимка: btvnovinite.bg

При температура от минус 10 градуса близо 18-километровата отсечка бе проверена от експерти от Европейския център по транспортни политики и представители на АПИ.

Причина са множеството сигнали за нередности и съмнения за качеството на ремонта. Тези сигнали обаче не се потвърдиха.

„След около седмица ще излезем със заключения какво сме видели на място“, каза Диана Русинова от Европейския център по транспортни политики.

Тя призова по темата да не се спекулира и да спре да се твърди, че на това място ремонтът може да почака.

„Той не може да чака повече и приветстваме, че най-после се извършва", каза още Русинова и припомни, че този участък се бе превърнал в "хранилка на полицаите".

Близо 17-километровият участък от АМ Тракия, , който сега се ремонтира, е част от печално известната с "вълните" и неравностите на пътя отсечка от Стара Загора до Чирпан. Проблемите тук са от десетина години, а за да останат в историята, се вземат допълнителни мерки, коментира в предаването "Тази сутрин" по bTV председателят на УС на АПИ Георги Терзийски. 

"Влизаме много дълбоко в основата на пътя. Тъй като той е преовлажнен, се налага едно допълнително импулсно заздравяване на основата. Това са бившите оризища на България, не случайно там е Оризово. Правим нови дренажни системи, както и ремонтираме съществуващите", заяви Терзийски.

70 милиона лева ще струва ремонтът на втората отсечка от Оризово до Чирпан. Засега лошото време няма да промени графика. Очаква се той да приключи на 25 март.