Кризата с мигрантите и политическата игра между Турция и Гърция, стана повод световните медии да разглеждат ситуацията по границата, като информационна война.
Хиляди мигранти са струпани в „ничията земя“ на границата между Гърция и Турция. Турция обвинява Гърция, че има убити мигранти. Гърция обвинява Турция, че изнудва Европа чрез бежанската вълна.
Пропагандата е позната от древността и има няколко стъпки.
„Използваш добре създаден предварително обект на омраза, много по- лесно е да го активираш в съвремието. Втората стъпка е създаване на тази основа на някакъв вид общност в страната, за да втвърдиш общественото мнение... и третото е да привлечеш могъщ съюзник какъвто е ЕС и североатлантическия съюз", посочва д-р Сашо Воденичарски.
При военни действия или криза медиите също стават поле на операции, които всяка една армия е обучена да провежда.
Излязохме от романтичния период за интернет като пространство на свобода и възможност, то е и предизвикателство как да се формулират политики, смята доц. Мила Серафимова.
Остава въпросът как да потребителят да плува в морето от пропаганда в интернет за дадено събитие?
„Човек може да умре от жажда , но може и да се удави от много вода. Европейската комисия създаде 44 приложения за проверка на новините дали имат източник, което пропагандата обикновено крие“, посочва д-р Сашо Воденичарски.
„ЕК не случайно призова в ситуацията с Турция и Гърция внимателно да се проверяват фактите", смята и доц. Мила Серафимова.
Експертите са категорични, че ефектите от последните последното информационно противоборство тепърва ще се измерват.