Кризата с мигрантите и политическата игра между Турция и Гърция, стана повод световните медии да разглеждат ситуацията по границата, като информационна война. 

Хиляди мигранти са струпани в „ничията земя“ на границата между Гърция и Турция. Турция обвинява Гърция, че има убити мигранти. Гърция обвинява Турция, че изнудва Европа чрез бежанската вълна.

Пропагандата е позната от древността и има няколко стъпки.

„Използваш добре създаден предварително обект на омраза, много по- лесно е да го активираш в съвремието. Втората стъпка е създаване на тази основа на някакъв вид общност в страната, за да втвърдиш общественото мнение... и третото е да привлечеш могъщ съюзник какъвто е ЕС и североатлантическия съюз", посочва д-р Сашо Воденичарски. 

При военни действия или криза медиите също стават поле на операции, които всяка една армия е обучена да провежда. 

Излязохме от романтичния период за интернет като пространство на свобода и възможност, то е и предизвикателство как да се формулират политики, смята доц. Мила Серафимова. 

Остава въпросът как да потребителят да плува в морето от пропаганда в интернет за дадено събитие? 

„Човек може да умре от жажда , но може и да се удави от много вода. Европейската комисия създаде 44 приложения за проверка на новините дали имат източник, което пропагандата обикновено крие“, посочва д-р Сашо Воденичарски. 

„ЕК не случайно призова в ситуацията с Турция и Гърция внимателно да се проверяват фактите", смята и доц. Мила Серафимова. 

Експертите са категорични, че ефектите от последните последното информационно противоборство тепърва ще се измерват.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement