Със затоплянето на времето рязко са се увеличили тежките катастрофи. За броени дни броят на ранените е нараснал двойно.

Изглежда много бързо шофьорите забравиха за заледените пътища. И високите температури доведоха до високи скорости. Тежките инциденти през февруари са били 66, а през март 83. Съотношението в броя на ранените е 72 към 96.

Резултатът е, че седмица преди края на март катастрофите вече са близо 1/3 повече от февруари. Цифрите са за София, но тенденцията е такава в цялата страна. Ако има добра новина изобщо, тя е, че леките катастрофи са намалели. За част от проблемните участъци вече се търси решение.

Днес полицията започна масови проверки на тунелите в цялата страна - статистиката показва, че там концентрацията на катастрофи е доста висока, а броят на инцидентите се увеличава.

При проверка на тунелите на новопостроената магистрала „Люлин” се оказва, че съоръженията, които са в експлоатация само от няколко месеца, вече са рискови - канавките са запушени, маркировката не се вижда от мръсотия, има паднали знаци. От полицията очакват, че в по-старите тунели ще се натъкнат на фрапиращи неща.

По думите на Валери Митов, началник "Пътен контрол", ГД "Охранителна полиция" при проверките ще се акцентира върху осветлението на тунелите, маркировка, тротоари, наличие на рекламни съоръжения, които са забранени на 1 300 метра от тунелите, както и върху самите тях.

За 2 месеца и половина от началото на годината около тунели са станали 16 катастрофи. Най-често инцидентите са при Витиня. Основната причина е несъобразената скорост.

Основната отговорност на повечето тунели е на Агенцията "Пътна инфраструктура". От там признават, че разполагат с 2 милиона лева за поддръжка на километър тунел, които са крайно недостатъчни и повечето съоръжения не отговарят на европейските изисквания.

От пътната агенция обещават, че всички неизправности по тунелите на магистрала „Люлин” ще влязат в довършителните работи на турската фирма-строител и ще бъдат отстранени до месец.

Проверката на тунелите ще продължи до края на април. След това полицията ще изготви специален доклад и изводите и предписанията ще бъдат дадени на стопаните на пътните участъци с проблемни съоръжения, които трябва да ги отстранят в кратки срокове.