Пътната полиция разработва карта на най-опасните участъци в страната. Рекордьор по ПТП-та е магистрала “Хемус”. Веднага след нея е участъкът Русе - Бяла.
На пътя Русе – Бяла през миналата година са се случили 246 катастрофи със седем загинали и 89 ранени, посочват от МВР.
По „Хемус“ през 2016 г. има 266 произшествия, 14 от които тежки, с общо 19 ранени.
Още две трасета - след магистрала “Хемус” пътят за Велико Търново до разклона за Тетевен и отсечката Варна-Бургас попадат в черната статистика.
Другите рискови участъци с доста инциденти, ранени и убити са Симитли - Кресна, Пловдив - Асеновград. Пловдив- Карлово, Стара Загора Казанлък, и Велико Търново - Дебелец.
Полицията посочва, че в повечето случаи причина за катастрофата е несъобразена скорост и неправилното изпреварване. От „Пътна полиция“ обявяват, че контролът на скоростта в най-опасните участъците ще бъде засилен, включително с мобилни камери.
66 катастрофи, 4 убити, 9 ранени - това е статистиката за 10-километровата отсечка от Пловдив до Асеновград, която попада в черната статистика.
Заради натоварения трафик двулентовият път често се използва като четирилентов.
Според шофьорите участъкът е прекалено тесен за интензивното движение по него. Отсечката е прав участък,без завои, което предразполага към висока скорост.
Включването към пътя от съседни села става директно, което също води до инциденти.
Предстои разширяването на отсечката до четирилентов път, но фирмата, която е загубила поръчката, обжалва и ремонтът все още не е стартирал.
За да се намали рискът от катастрофи на участъци като този, от Асоциацията на пострадалите при катастрофи смятат, че може да се търси и друго решение - временно и по-евтино.
„Най-елементарното е да не се чака бъдещото разширение на трасето, а с мантинела или бетонни предпазни огради да се разделят двата потока”, посочи Владимир Тодоров от асоциацията.
Според бившия председател на транспортната комисия в парламента пък намаляването на инцидентите е възможно с по-добро планиране на ремонтите.
„Тези черни отсечки да бъдат приоритетни и първи да бъдат направени, а след това да се правят останалите”, смята Настимир Ананиев.
По данни на експертите около 20 на сто от катастрофите стават заради различни проблеми с инфраструктурата.
Потърсихме и отговор на въпроса как се харчат парите събрани от винетки, които би трябвало да осигурят безпроблемното движение по пътищата на страната. По данни на агенция „Пътна инфраструктура” за изминалата година приходите от стикерите възлизат на близо 327 милиона лева. Срещу тези пари, събрани от шофьорите, Пътната агенция може да се похвали с ремонт на 630 км пътища. За поддържането на трасетата обаче са необходими допълнителни поне 600 млн.лв. годишно.
За да има държавата повече приходи за ремонт и поддръжка на пътища, трябва да има тол система, посочват от Пътната агенция.
Според анализите с изграждането на системата държавата може да има приходи до 1 милиард лева годишно.