Последни новини

„Най-зелените компании в България“: bTV Media Group с отличия за устойчивата си ангажираност в обществото

„Най-зелените компании в България“: bTV Media Group с отличия за устойчивата си ангажираност в обществото

Експерти коментират предложението за референдум за еврото

Експерти коментират предложението за референдум за еврото

Българските евродепутати от ЕНП с реакция за рефереднумът за еврото

Илияна Йотова за референдума: Нужен е национален консенсус преди решението за еврото

СДС осъди предложението на президента за референдум за еврото като антиевропейско и символично

Десетки непълнолетни загинаха при сблъсъци между картели в Мексико

Премиерът: Провеждането на референдум за еврото е „конституционно недопустимо“, поели сме ангажимент

Радостин Василев за референдума за еврото: Подкрепям, но е леко закъсняло

Делян Добрев за референдума за еврото: Искам България в Европа, а не в Азия

От Чикаго до Ватикана: Радост, празненства и поздравления за първия американски папа

Кораб с 20 тона гориво потъна в река Дунав край Русе

Правят се опити да не се допусне разлив при изваждането на плавателния съд

btvnovinite.bg

Публикувано в  12:26 ч. 20.11.2012 г.

Кораб с 20 тона гориво в резервоара потъна в река Дунав край Русе. Взети са мерки да се предотврати разлив на нефтопродукти във водите и евентуално екологично бедствие, заявиха от Морска администрация.

Инцидентът е станал в нощта на 9 ноември, когато корабът "Феритоп 1" е акостирал в пристанището на „Дунавски драгажен флот".

„Капитанът и екипажът заявяват, че по време на пътуването от района на Бръшлен, където са натоварили дървени трупи… на км 483 са почувствали удар в неизвестен подводен предмет. Проверили са всички въздушни отсеци на кораба за наличието на вода, не са констатирали течове на вода и са продължили плаването си”, обясни капитан Георги Иванов, директор на дирекция „Морска администрация"-Русе.

На сутринта обаче, след като корабът вече бил разтоварен, потънал. Причините все още не са известни, тъй като водолазната група не е успяла да огледа добре корпуса заради тинята на дъното. При потъването в реката са се появили мазни петна от нефтопродукти от машинното отделение. Веднага са били взети мерки срещу замърсяването по реката.

„В момента няма изтичане от горивния танк. Въпросът е сега при самата операция по изваждане на горивото да не се допусне разлив”, каза още капитан Иванов.

Сигнали за нефтени петна са постъпили и в екоинспекцията в Русе, а оттам към Морска администрация. От фирмата корабособственик „Гораинвест" отказаха коментар, като обясниха, че изпълняват предписанията на институциите за ограничаване на щетите по реката.

Горивото ще бъде извадено от кораба, когато спадне нивото на реката. Самият съд ще бъде нарязан на място за скрап, защото при преместването му има опасност да се получи изтичане на нафтата.
 

Най-четени
Най-нови