Проектът за тунела под Шипка не е спиран, няма дори и забавяне. Това обясни днес в Габрово вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов.
Той уточни, че съоръжението тепърва ще се проектира през следващите 8 месеца от избрания изпълнител, на базата на одобрен идеен проект и трябва да е готово през 2027 година.
Министърът подчерта, че тунелът няма да е с 4 платна, защото мостът няма да ги понесе.
„Тунелът под Шипка няма как да не бъде завършен. Моето желание беше АМ „Русе - Велико Търново“ да продължи на юг, да мине през планината със същия габарит. Затова изразих учудване, че тунел, който ще свързва Северна и Южна България, е проектиран само с две ленти“, посочи министър Караджов.
Според него обаче след завършването на магистралата от Русе до Велико Търново трафикът към Габрово ще се увеличи в пъти. Поради тази причина министърът вече е възложил проучване за възможностите за изграждане на още едно трасе, което да поема тежкия трафик на юг от Велико Търново, включително и за още един тунел под Стара Планина.
Той заяви още, че има три проекта за пътища по програма „Транспортна свързаност”- за АМ „Струма”, в частта за Кресненското дефиле, високоскоростният път Русе - Велико Търново и тунелът под Шипка.
За тази година има осигурени средства за ново строителство за трите проекта, включително и за участъци от АМ „Хемус”, за пътища Видин-Ботевград.