Китайски инвеститори искат да строят тунел под връх Шипка. Ние им предлагаме и 4 летища на концесия. Как повлия пътуването със скоростната железница на преговорите за възстановяване на пътя на коприната между 16 европейски държави и китайското държавно ръководство?

Днес извънредно чудото на китайската техника - скоростната железница - вози премиери и министри от 16 държави.

Подобна мрежа е изградена за 16 хиляди километра железен път в Китай. Да се движиш с влак там отнема по-малко време отколкото със самолет.

„Най-бързият скоростен влак от Пекин до Шанхай изминава 1300 километра за 4 часа това е 300 километра в час, заяви Пламен Шукюрлиев, посланик на България в Китай.

Пътуването е достъпно за всички - билет за разстояние от 150 километра струва средно по 10 лева.

"Харесва ми, как да не ми харесва, ако успеем заедно с министър Горанов да измислим една приемлива схема за финансиране, няма причина и у нас до две години да имаме влакове, които да се движат с 200 километра в час”, коментира министърът на транспорта Ивайло Московски.

„В нашата бюджетна система такива средства да се отделят не е лесно, не е лесно за една година”, каза финансовият министър Владислав Горанов.

Преди да се реши въпросът кой ще финансира скоростната железница у нас обаче, китайската вече е спряла на гарата в Шанхай.

Разстоянието от Суджоу до Шанхай е 100 километра, изминаваме го за 20 минути.

Освен железен път, китайски фирми са готови да строят у нас и асфалтов. От Русе до Варна, както и да инвестират в пристанищата им. Готови са да строят и тунел под Шипка, откъдето да мине пътят Свиленград - Русе.