Готови ли са търговските вериги да отговорят на идеята на земеделското министерство за "Великденска кошница" на достъпни за потребителите цени?
Късно в петък ведомството предложи на големите търговци да продават агнешко, ярешко, яйца, козунаци и тематични сладкарски изделия за празника на достъпни за потребителите цени.
Пред bTV министърът на земеделието нарече инициативата "социален експеримент". От ведомството уточниха, че инициативата не е обсъждана с търговските вериги, а това е предложение за сътрудничество.
Големите търговски вериги заявиха, че всеки търговец прави промоциите според асортимента и ценовата си политика. Голяма част от тях вече са обявили промоционалните си стоки в седмицата преди празника. Към момента няма единно мнение за това дали търговските вериги ще се включат. Всеки търговец ще ще решава сам.
От министерството обаче посочват, че вече има магазини, които са се включили в инициативата.
Земеделското министерство още при обявяването на идеята уточни, че това е предложение за доброволно сътрудничество.
Големите вериги заявиха, че повечето вече са обявили своите промоции. Все пак има и търговци, които въведоха "Кошницата". А ето какво е мнието на купувачите и малкия бизнес.
Отчилителният знак, че магазин ще участва в инициативата "Великденска кошница" насочва Теодора към конкретни продукти.
"Възползвахме се, взехме и козунаци и млечни продукти, варива, брашно, довлни сме. Със сигурност щеше да излезе по-скъпа - в помощ е на всички семейства", коментира тя.
"Всички продукти избрахме да включим в кошницата, като добавихме и други продукти към тях - тези, които са основни за производтсвото на козунаци. Ние сме сложили минимална надценка - под 10%", коментира Ваня Боюклиева, заместник-председател на Централен кооперативен съюз.
Според експерти мярката е закъсняла.
"Ако беше стартирана преди месец, вероятно веригите щяха да имат време да откликнат и да организират доставките и поръчките са такава кампнаия, сега не вярвам да се случи каквото и да е. Единственото, което виждам като резултат, е натрупване на негативизъм у хората, защото институциите им казват "ние всичко сме направили за вас, ама има едни други лоши хора, които вдигат цените", коментира Богомил Николов от "Активни потребители".
Антоанета Терзиева и съпругът издържат семейството си с малък квартален магазин. Призивът на държавата за "Великденска кошница" в големите вериги приемат като удар по малкия бизнес.
"...един вид призивът е да се пазарува от по-големите, въпреки бойкотите, въпреки всичко, не е коректно към нас, които не можем да вземем такива отстъпки, даже никакви", казва Антоанета.
Идетята е продуктите за великденската трапеза да бъдат намелени до 19 април.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK