Министърът на земеделието и храните Георги Тахов заяви за bTV, че  мярката „Великденска кошница“ е доброволна – няма да се търсят средни цени или нещо такова, а ще се разчита на търговците, проявили интерес към инициативата, сами да образуват и контролират цените си, така че да няма покачване на  „изконните“, както Тахов ги нарече, продукти за Великден.

От МЗХ предлагат стоките в кампанията да бъдат етикетирани като „Великденска кошница“, но не предлагат някакъв бранд, а по-скоро така, че потребителите да бъдат информирани.

Мярката не е обсъждана с веригите, а е предложение за инициатива под формата на доброволно сътрудничество.

Вече има магазини, които са припознали инициативата, заяви за bTV министър Тахов - както супермаркети, така и малки магазини.

Кампанията ще приключи до 19 април.

„В хода на кампанията, в тази една седмица, да има ценова стабилност, за да няма спекулативно ценообразуване. Опитът ни показва, че колкото повече наближава празникът, толкова повече се индексират цените в посока увеличение“, заяви Тахов.

Някакви средни цени ще се търсят   - на килограм агнешко, на брой яйце?

Георги Тахов: Не, въздържаме се от всичко това. Като за първа година инициатива - нека да тестваме дали това при нас може да се реализира. Нека да видим съпричастността на всички търговци към този социален експеримент. И ще бъде надграждан в годините напред. За нас ще бъде достатъчно да не се покачват цените- имаме сведения, че изконни продукти за Великден, само за тази седмица, са нараснали с близо 8%.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK