bTV вече е на 18 години! Празнуваме рожден ден и можем да кажем спокойно, че сме пълнолетни. За всички тези години bTV се превърна в лидер и успя да задържи подкрепата на зрителите и всеки ден да се доказва като най-гледаната, но и най-уважаваната трибуна. В каква посока ще се развива медията – не само телевизията, но и радиата и онлайн платформите, разказва пред Антон Хекимян в „Тази сутрин” по bTV главният изпълнителен директор на bTV Media Group Флориан Скала.

Вижте разговора:

bTV става на 18 днес. От Ваша гледна точка, след почти 2 години в България, как се промени и разви телевизията, откакто пристигнахте тук

– Мисля, че bTV се разви отлично през последните две години. Най-голямото ни постижение е, че запазихме водещата си позиция в среда, в която зрителите вече имат различни навици на гледане на съдържание. bTV остана най-близо до зрителите, най-предпочитана, най-гледана и с най-високо доверие сред медиите тук. Това е голямо постижение на екипа.

Технологиите също промениха много неща през последните две години, а ние сме тези, които въвеждаме иновациите в тази област, следваме тенденциите по света и ги прилагаме в България. Например, излъчването в HD качество – то е много по-добро от SD. В новинарските емисии работим с елементи на добавена реалност. Помните, че миналата година по време на изборите направихме 3D проектиране на фасадата на НДК и беше впечатляващо. Сега подготвяме излъчване с 360-градусова камера за финала на „Гласът на България“. Така че винаги ще се стараем да пренасяме тук новите тенденции по света. Това ни дава предимство и ни доближава до зрителите.

Не на последно място, много развихме и другите си платформи и канали. Да не забравяме, че днес е не само 18-ият рожден ден на bTV, но и 12-атата годишнина на N-Joy, най-силното радио в портфолиото ни. Нашата аудитория оценява успешното взаимодействие между различните ни платформи – телевизия, радио и онлайн, и това също ни дава предимство.

– Като говорим за различните платформи, какво ще доминира в близко бъдеще, телевизия или интернет, приложения?

– За нас въпросът не е в това дали телевизията или интернет ще доминира, тези платформи се допълват и нашата цел е предлагаме най-високото качество на развлекателните продукции и новините с най-високо доверие на всички платформи. Днес това е много удобно за зрителите, защото те могат да ни гледат навсякъде, по всякакъв начин и по всяко време. Дори да не са пред телевизора в момента, могат да наваксат онлайн.

Ще дам за пример нашата интернет платформа btvplus.bg, мястото, където зрителите могат да гледат всичко, което са пропуснали или искат да гледат отново, до 7 дни след ефирното излъчване. И това е много успешна формула. От началото на годината, особено след старта на българския ни сериал „Скъпи наследници“, имаме над 4 милиона и половина видео гледания, в пъти повече отпреди. Ние просто трябва да следваме нуждите и желанията на зрителите. Да могат да ни гледат и в хола си пред телевизора, и докато чакат автобуса на мобилно устройство. Това е пътят на развитието и ние вървим по него.

– Онлайн потреблението наистина е нараснало значително, но не сте ли притеснен от феномена фалшиви новини? Това е голям проблем не само в България, но и по света.

– Прав сте, това е световен феномен, особено в социалните мрежи, където всеки може да стане източник на информация, да разпространява съобщения, изявления, които лесно могат да се споделят. Толкова е лесно да натиснеш бутона сподели, харесай, след което тези фалшиви новини се разпространяват много бързо, без проверка на фактите, без потвърждаване на източници.

От една страна, разбира се, потребителите имат отговорност да проверяват това, което консумират онлайн. Но от друга страна е безспорно, че ние, като телевизия, традиционна медия, се ползваме с най-голямото доверие – и то ще расте. Именно вредата от фалшивите новини води зрителите и потребителите повече към традиционните и проверени медии като нас, включително и сайта ни btvnovinite.bg. Това се вижда в много изследвания, които провеждаме, както и във всекидневните рейтинги. Новините и актуалните предавания на bTV се ползват с най-високото доверие, те са най-професионалните и най-балансираните, благодарение на вас и колегите от новинарския екип.

– Какво предстои за bTV, какво да очакват зрителите?

– Имаме много устойчива стратегия за бъдещето. Основната ни цел е да произвеждаме и предлагаме най-високото качество на развлекателното съдържание и новините с най-високо доверие за потребителите, на всички платформи. Това ще определя стъпките ни и в бъдеще.

Разбира се, работим по много нови проекти, включително технологични, един от които е нашето съвсем ново и изключително модерно новинарско студио, което зрителите ще видят към края на годината. Работим по този мащабен проект с пълна скорост и резултатът ще бъде невероятен. Със сигурност ще ви хареса.

По отношение на програмата, ще инвестираме в новинарско съдържание, в риалити и развлекателни предавания, локални продукции, български сериали.

Тази есен ще се фокусираме върху четвъртия сезон на „Фермата“, наистина завладяващ продукт и както показват проучванията ни, това е най-запомнящото се телевизионно събитие за 2017 година. Миналата година подобрихме шоуто още повече, вкарахме нови акценти – българска история, традиции, образователни елементи и в четвъртия сезон ще стъпим на това развитие. Вече сме подготвили много интересна концепция.

Снимка: btvnovinite.bg

Да не забравяме и най-голямата ни социално-отговорна инициатива „Да изчистим България заедно“, която ще се проведе на 15 септември. Това е страхотна кампания и е вече утвърдена тук. Тази година обаче ще направим още една крачка напред, защото ще бъдем част от глобалната инициатива за почистване. Не само българите ще чистят, но и целият свят. Ще бъдем част от световния отбор, всички на една и съща дата. Миналата година се включих в инициативата за първи път и за мен беше невероятно преживяване, чакам го с нетърпение отново.

–„Да изчистим“ наистина стана традиция тук. Като говорим за български традиции, свикнахте ли с тях?

– Да, разбира се. Вече съм живял и работил в различни държави, имам опит с това. Смятам се за гъвкав и отворен към света човек, който може бързо и лесно да се адаптира. София е прекрасен европейски град, с красива архитектура, хубав център, но и извън София – тук имаме планината, имаме курорти, морето и морския бряг. Природата е много красива. Разнообразието на България е впечатляващо и много ми харесва.