Фирмата, която качи багер до езерото Бъбрека е глобена с 8700 лв. Днес рестартираха замразения от премиера Бойко Борисов проект за 11 млн. лв., чиято цел е да обнови пътеките до езерата в Рила.
Междувременно екоминистърът Емил Димитров обяви, че „затваря офроуд седемте Рилски езера“ – от днес е забранено на джиповете да минават по път, който е общинска горска територия до границата с национален парк Рила.
Това ядоса офроуд шофьорите, които от години возят пътници извън закона и не плащат данъци. Те заплашват с протести, гражданско неподчинение и пътни блокади, поискаха и да излязат на светло.
В горската зона автомобилите в Рила са забранени по силата на „Натура 2000“, твърди държавата. Шофьорите на високопроходимите коли обаче не разбират защо ги забраняват. По думите им това са общински пътища и те искат да работят законно, но не им разрешават.
„Нито сме ДАИ, нито сме КАТ, нито сме полиция. Ние пазим природата“, заяви екоминистърът Емил Димитров. Той се позова на заповед от март месец за зоната „Рила буфер“ от „Натура 2000“, в която се намира общинския горски път. „Този път е служебен, сервизен – за пожари, за бедствия“, категоричен е той.
Моторни превозни средства ще се допускат и ако са пострадали хора. Контролът е поверен на охраната на парка и на регионалната еко инспекция.
Ръководството на парк Рила рестартира и проекта за ерозиралите пътеки, като увери, че чакъл и багери в планината няма да има.
След осем години чакане планинските спасители ще имат база за екипировката си. Сградата ще струва половин милион лева.