Ръст на онлайн търговията отчита браншът.

Интернет продажбите на стоки и услуги бележат скок с над 70% в определени категории, показват данните на онлайн магазин.

Най-често купуваме по интернет компютърна техника, електронни устройства, спортни артикули, както и продукти за лична защита и хигиена.

И ако преди пандемията дрехите и обувките са били сред търсените стоки, то според данните на търговците сега продажбите им бележат най-голям спад. След тях се нареждат екскурзиите и самолетните билети.

Пандемията опразни магазини, но и привлече много от клиентите във виртуалнто пространство.

Проучване за „черния петък“ на голям електронен магазин показва, че повечето клиенти ще пазаруват в деня на намаленията именно онлайн.

„73% от хората имат намерение да купят продукт по време на „черния петък“ като при тях 74%, което е 11% увеличение спрямо миналата година, са заявили, че имат намерение да закупят продукта онлайн“, обяснява Стефан Коларов, който е оперативен директор на търговски сайт.

За да върнат обратно клиентите към традиционния пазар, търговските центрове прилагат специални мерки за големите намаления – например, „черният петък“ да се удължи, за да няма струпвания на хора.

Наблюдава се спад и във времетраенето на престоя на клиентите в търговските обекти. Ако до сега един човек е прекарвал средно около час в мола, по време на пандемията това време е спаднало до 45 минути, което означава, че посещенията са целеви.

Магазините за козметика и за стоките от първа необходимост търпят по-малко загуби в кризата, но голяма част от бранша вече продава и онлайн.