Лоша видимост и висока скорост са довели да катастрофата с един загинал човек, която стана на 16 май в близост до Аксаково и в която участва автомобил на НСО, в който пътуваше Кирил Петков. Това са изводите на експертите от Европейския център за транспортни политики.

Снимка: bTV

Докладът им след огледа на мястото на инцидента е публикуван на сайта на центъра. Може да го прочетете ТУК

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Пътният инцидент стана на пътя Варна-Добрич в района на Аксаково, а в автомобила пътуваше съпредседателят на партия „Продължаваме промяната“ Кирил Петков.

Ударът стана на Т-образно кръстовище на изхода на Аксаково към Добрич, където разрешената скорост е била 90 км/ч. Автомобилът на НСО с Кирил Петков в него е летял с над 140 км/ч се казва в доклада.

В първите часове след инцидента от МВР съобщиха, че до сблъсъка се е стигнало след внезапното изскачане на автомобил от път без предимство. Тогава органите на реда обясниха, че шофьорът, който загина при катастрофата, не е спрял на знак „Стоп". 

Освен загиналия пътник в автомобила, в него имаше и жена на възраст над 60 години, която беше настанена в болница с тежки травми.

Снимка: Красимир Кънчев

Веднага след катастрофата от НСО разпространиха позиция, в която се казваше, че автомобилът със специален режим се е движил по път с предимство. Но тогава те не признаха, че техният шофьор има вина за пътния инцидент.

Припомняме, че само седмица след инцидента участъкът, в който стана катастрофата, беше изненадващо асфалтиран. От фирмата, която е наета за ремонта на пътя, заявиха, че става дума за планирани дейности и никой не им е казвал, че трябва да си реорганизират графика.

Според експертите обаче лошата преценка на шофьора на НСО вероятно е основната причина за настъпването на инцидента, като автомобилът се е движел с „превишена скорост – значително над позволената и в пъти над безопасната“ при условия на ограничена видимост.

Авторите на доклада отбелязват, че независимо от незадоволителното състояние на пътя и организацията на движението катастрофата е можело да бъде избегната, ако автомобилът на НСО се е движел със скорост между 50-70 км/ч.

Снимка: Петромира Кирчева

Дори и при скорост 90 км/ч, каквото е ограничението в този пътен участък, инцидентът е можело да бъде избегнат или поне да не завърши фатално.

Грешка на шофьора е в това, че е допуснал да се движи с висока скорост в зоната на кръстовище без видимост, се казва още в доклада.

Шофьорът на блъснатата кола, независимо от това, че е бил на път без предимство, по всяка вероятност не е видял идващия срещу него автомобил. Той е бил ударен, след като вече е бил навлязъл в средата на кръстовището.

Дали е бил спрял, или не на знака „Стоп“ няма никакво значение, защото при видимост от 53 метра и връхлитащ го автомобил с над 140 км/ч шансът да се избегне този инцидент е бил под 1%, посочват още експертите в доклада.