Община Бургас отстранява най-много проблеми по сигнали на гражданите, а администрацията на Варна е най-бавна и неефективна. Това показва анализът на мобилната платформа „Сиви”.

Мобилната платформа работи просто – снимате, подавате сигнала, той автоматично се оформя като жалба и праща в общината.

Данните показват, че най-много сигнали постъпват от София – за юли те са били над 7700. 

В Бургас обаче най-успешно решават проблемите – там са реагирали и отстранили на над 60% от сигналите.

Огромна дупка доскоро тормозела шофьорите от целия квартал „Красно село”. При едно от преминаванията си Здравко Илиев изкривява джантата си в кратера. Решава да качи сигнала в мобилното приложение и проблемът скоро е решен.

Най-малко сигнали са разрешили във Варна. Заради дупките Кристиян Дремджиев се е отказал от колата си и вече се придвижва със скутер. 

„Кметът прави само нови булеварди, но тези улици, които са квартални, не се ремонтират въобще”, изтъкна той. 

От общината уверяват, че дори изпреварват законовия двумесечен срок за отговор на сигналите на гражданите и решават проблемите им бързо. 

„До 30 юни имаме подадени над 3700 сигнала, от които повече от 2700 са приключени изцяло, останалите са в процес на обработка”, заяви Нора Момчева, секретар на Община Варна.

В приложението постъпват по 600-700 сигнала на ден. Всеки сигнал за същия проблем генерира още жалби и притиска институциите. 

„Ако даден човек опита да подаде сигнал сам, да го напише, да отиде до общината и да го внесе, ще му отнеме повече време и резултатът би бил по-слаб”, посочи Мартин Димитров от мобилното приложение „Сиви”.

Мобилната платформа вече има над 100 хиляди потребители. А за какво най-често сигнализират хората? Оказва се, че най-честите проблеми са свързани с дупките по пътищата, неправилно паркирали автомобили, както и запушени шахти покрай дъждовете напоследък.