Част от Дунав мост в българския участък пропадна тази нощ, след като в бетонната конструкция зейна огромна дупка с размери около 1 метър на около 80 см. Движението по съоръжението е ограничено само в едното платно, а не е изключено да се вземе решение за неговото временно затваряне. По-късно беше спряно движението на
тежкотоварни автомобили над 10 тона.
Само за 12 часа дупката се е разширила, като тенденциите са да продължава да нараства. Бетонните отломки са паднали на жп линията, която преминава отдолу.
По думите на специалистите от Пътно управление - Русе причината са остарялата конструкция на Дунав мост, който е на 60 години, както и интензивният трафик.
За едно денонощие по моста преминават близо 4000 автомобила, половината от които са тирове. Предстои в понеделник специалисти да огледат състоянието му и да преценят какъв ремонт трябва да се извърши.
Заради пропадналия участък са пострадали 3 коли. Въпреки сравнително високите температури тази зима, по пътищата са се отворили двойно повече пукнатини и кратери.
Меката зима - тежка за асфалта
За закърпване на най-проблемните участъци в страната, от Пътната агенция ще инвестират около 18 милиона лева. За ремонти ще отидат и всички спестени от снегопочистването средства, които в момента се изчисляват.
Зимата е отворила огромни дупки в третокласния път, който минава през бургаското село Винарско. Отсечката в най-бедната община в областта не е поправяна от години, което я прави почти невъзможна за пътуване. По тази отсечка ще бъдат изкърпени общо 9 километра, което обикновено отнема 4 работни дни. Кърпи се на ръка и пътищата не се затварят за преминаване, докато тече ремонтът.
Третокласните пътища се оказват най-пренебрегвани и за тях най-рядко се намират средства за ремонт. Пътят Плевен-Враца в района на град Искър вече почти година е в ужасно състояние, след като ремонтът му е бил замразен.
Дупки ще бъдат закърпени още във Варненско, Русенско, Видинско, Пазарджишко и Врачанско. Меката зима се е оказала тежка за асфалта. Пълненето на дупки ще продължи през лятото и есента като общо за всички аварийни ремонти са предвидени близо 35 милиона лева.
Лошото време през април обаче е на път да забави ремонтите - от АПИ са предупредили фирмите-изпълнители да не полагат асфалт при дъждовно и мокро време, защото тогава кръпките стават некачествени и бързо се рушат. За тези, които избързат и не спазят нареждането, ще има глоби.
Още снощи потребител на рубриката "Аз, репортерът" ни изпрати снимка на зейналата яма на Дунав мост.
"Въпросната дупка изведе тотално автомобила ми от движение, нанасяйки му щети освен по гумата и джантата, които са тотално пръснати, и по цялата ходова част в ляво и предната броня. Надявам се да ви стига въображението да си представите колко по-лоши неща биха се случили ако не бях минала с ниска скорост.
От регионалната Агенция за пътна инфраструктура ни обясниха, че те не могат да поемат разходите по транспортиране и ремонт на автомобила, защото нямат вина. Парадоксът е, че Гражданската отговорност на автомобила също не може да поеме щетите, защото инцидентът се класифицира като "самокатастрофирал" и няма ответна страна, виновна за него", разказа зрителят на bTV.