След строителни работи, продължили години, Дунав мост 2 ще бъде отворен до месец. Пътят за милиони трябва да облекчи трафика и да подпомогне местната икономика.
Шофиорите на камион Валери и Емил прекосяват България поне три пъти в месеца на път за Англия или Франция. Намираме ги на границата с Румъния при Видин, където чакат лодката повече от час. Питаме ги за пътя към Европа. Те ни разказват за липсата му.
„Нямаме път до тук,” смята Валери. „За какво ни е този мост, като нямаме път до него,” допълва Емил. Двамата са избрали да стигнат до Видин през Лом, заради относително по-добрата настилка. Днес, месец преди откриването на моста, шофьорите се готвят за по-тежки вместо за по-леки дни.
Лодката идва и Емил и Валери, продължават пътя си. Само минута по-късно мястото им заема Николай, който идва от Гърция и продължава към Германия, без да ползва международния път Е-79. Той се оплаква, че камионът му тежи 40 тона и по пътя му се налага да преодолява трудни баири.
Хората в Димово също мислят така. Е-79, който минава през центъра на града, е чакъл и пясък. Прави се ремонт на канализацията. Камионите само довършват картината.
Таня Николова, която живее в града, се оплака, че няма къща, която да не се е напукала, и таван, който да не е паднал заради вибрациите от трафика. От Пътната агенция обещават готов обходен път край Враца до края на годината.
„И в следващия програмен период очакваме да се случи и Мездра-Ботевград, който също е 4-лентов път,” увери шефът на агенция „Пътна инфраструктура” инж. Лазар Лазаров.
На скоростен път от Видин до Монтана шофьорите ще могат да се зарадват най-рано през 2015 г. Дотогава алтернативата е третокласна.