Евтини плажове по Южното Черноморие - но не за туристи, а за концесионери. Само за година таксите за стопанисване на ивиците е паднали наполовина.

Ако на юг обаче това привлича концесионери, край Варна отново се очаква едни от най-посещаваните плажове да останат без наематели. Според статистиката във Варненска област има 47 плажа. 24 от тях се отдават на концесия от Министерството на регионалното развитие и благоустройството, 8 се дават под наем от областния управител, а 15 са неохраняеми.

За пет от тези неохраняеми плажове, които години наред остават безстопанствени, държавата ще търси наематели.

Сред тях е централният плаж на Бургас. След три неуспешни опита, цената падна наполовина и вече струва близо 130 000 лева.

„Единственият обществен, безплатен плаж на града. Ако се даде на концесия, всичко ще бъде платено, с платени чадъри, с платени шезлонги и това страшно много ще обърка хората, защото са свикнали това да е достъпният плаж на Бургас", коментира кметът на града Димитър Николов.

Държавата обаче не може да печели от общината, затова плажът ще бъде отдаден на търг. Зам.-областният управител Атанас Терзиев каза, че просто следват правилата.

За жълти стотинки, частници ще получат и други атрактивни ивици на юг. Като Попския плаж на Царево, както и плажната ивица край устието на река Велека. Цената им сега е около 10 000 лева.

Във Варна проблем остават крайградските плажове, които от години са без наематели. Цените на плажовете, които областна администрация отдава на търг, са между 10 и 30 хиляди лева.

Цената е намалена на 50 процента и независимо от това интересът към тях е много слаб. Години наред не се намирали концесионери основно заради липсата на добра инфраструктура и забавления за хората.

Според концесионерите трябва да се промени и начинът, по който се определя таксата.

"Един по-атрактивен плаж, който попада в курортен комплекс и друг, който не е така атрактивен цената кажи речи е една и съща. Определя се на квадратен метър и на брой места за хора, които биха могли да го посетят", каза концесионерът Андрей Василев.

Според специалистите, колкото и ниска да е таксата, желаещи трудно ще се намерят, защото подобренията на инфраструктурата и условията ще са за сметка на концесионера.