За пълното технологично обновление на "Холдинг БДЖ" са необходими инвестиции от порядъка между 800 млн. лева и 1,3 млрд. лева. Това заявил Владимир Владимиров - изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ" ЕАД.
По думите му ресурсът е огромен и дружеството не може да си го позволи - затова ще бъдат правени поетапни стъпки.
Представените данни са от доклад-анализ от експерти на три университета, Министерството на транспорта, "Холдинг БДЖ" ЕАД и от Национална компания "Железопътна инфраструктура". В него са очертани потребностите на дружеството за цялостната му модернизация.
БДЖ ще спестява по 35 млн. лева разходи годишно с нов подвижен състав, за който подготвя обществена поръчка, заявил на брифинга заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Велик Занчев.
По думите на Занчев въпросът със задълженията на дружеството към финансови институции ще бъде окончателно решен до края на 2018 година.
"Вторият въпрос, който е необходимо да се реши, са инвестициите в сектора. В момента вървят инвестиции за рехабилитация на железопътната инфраструктура. През 2023 г. ще имаме завършено трасе по цялото направление от сръбската граница през София, Пловдив към Бургас и към Свиленград/турска граница, допълнил още заместник-министърът Занчев.
Изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" ЕАД Владимир Владимиров уточни също, че документацията за процедурата за новите влакове се подготвя и се прави всичко възможно обществената поръчка да бъде обявена през октомври. Обхватът й е за доставка на 41 броя мотрисни влакове.