ДКЕВР обмисля да изиска информация и анализ от ЧЕЗ за аварията в столицата от понеделник, обясни един от членовете на държавния регулатор Еленко Божков.

„Българският потребител има право, съгласно общите условия на договора, който има с ЧЕЗ, да предприеме действия за защита на правата си. Самите действия са описаните в общите условия. Ако клиентите на ЧЕЗ се чувстват ощетени от аварията, могат да предприемат съдебни искове”, подчерта Божков, цитиран от БГНЕС.

Според него огромната повреда в електроразпределителната мрежа на ЧЕЗ в София отпреди ден не би трябвало да се квалифицира като форсмажор, както посочват от дружеството. „Доколко разбрах, аварията се е случила след заработване на защита, вследствие на несиметричност в измерителни трансформатори. Тя е била предизвикана от по-голямото натоварване на кабела заради подготовка на ремонтни работи”, добави той.

Обикновено под форсмажор се разбират непреодолими природни бедствия, но към форсмажорните обстоятелства спадат и редица обществени явления като стачки, например, поясни Божков.

По-рано стана ясно, че потърпевши от спирането на тока в София няма да получат обезщетение. От компанията заявиха, че всеки недоволен клиент може да подаде жалба, но тя едва ли ще бъде удовлетворена, тъй като аварията станала именно при форсмажорни обстоятелства и затова не се дължи сума за нанесени щети или причинени неудобства.