В летните жеги през май трафикът в цялата страна е натоварен. А Автомобилната инспекция взе на мушка автобусите. Само за няколко часа масираните проверки по граничните пунктове напълниха хазната с десетки хиляди левове от глоби. Оказа се, че всеки втори автобус вози в нарушение.

Само на Капитан Андреево в проверката се включиха 8 мобилни екипа, оборудвани с преносими компютри и интернет за издаване на наказателни постановления в реално време. Оказа се, че техниката не е излишна, защото почти всеки шофьор отнесе акт.

„Най-серозните нарушения - това са неспазване на времето за почивка от страна на водачите. Недопустимо е да бъдат изпълнявани дълги рейсове само с един водач и да се казва, че вторият водач днес е нает и че той е само за днес”, казва Валентин Божков, изпълнителен директор на Автомобилна администрация-София.

Свеобразен рекордьор е отбелязал един от шофьорите, който карал без почивка в продължение на цели 9 дни. След проверката му се наложи да спре принудително за 24 часа.
За да спестят пари от преводач, често превозвачите наемат турски шофьори. И това се оказа проблем, защото те масово нямат български книжки за управление, което ги прави неправоспособни водачи.

Проверката - по около 20 минути на автобус, изнерви пътниците, въпреки че се прави именно в техен интерес.