Депутатите приеха окончателно промени в Ззакона за автомобилните превози, в частта за автобусните и таксиметровите превозвачи. С тях се увеличава от 10 на 15 години допустимата възраст за използване на автомобили за таксита.
"В нито една държава в Европейския съюз няма ограничение за възрастта на автомобилите. За нас е важно на първо място да е сигурността, а след това възрастта. Свидетелите сме и сега, че коли на 3-4 години не отговарят на изискванията за таксиметров превоз и считаме, че това е правилна поправка", обясни един от вносителите й - Георги Свиленски от "Коалиция за България", цитиран от БГНЕС.
С промените се дава "глътка въздух" на много хора, тъй като според данни на вносителите, около 10 000 автомобила е трябвало да излязат от употреба през юни и юли. Според Свиленски, възрастта не е определяща, а много по-важен е контролът и техническите прегледи, както и да няма корупция при преминаването им. Гражданите също трябва да бъдат бдителни и да подават сигнали при нередности с такситата.
"Една кола в София на 10 години може да е 2 милиона километра, но кола в Смолян на 10 години е на 150 000 километра", коментира депутатът във връзка с обвиненията, че на пътя ще пуснат прекалено използвани автомобили.
Същевременно се възлага на "Автомобилна администрация" да разработи нова наредба и нови изисквания към таксиметровите автомобили, за да се повиши сигурността и комфорта в тях. Изготвянето на новата наредба е задача пред транспортното министерство, която трябва да бъде свършена във възможно най-кратки срокове.
С решението си Народното събрание на практика удовлетвори искането на таксиметровия бранш - колите да работят до 15-годишна възраст.