Лошо строителство и недобра поддръжка на магистрала „Тракия" в участъка Нова Загора - Ямбол. Това констатира пред екип на bTV инж. Илия Запрянов, одитор по пътна безопасност.

„България е единствената страна в Европа, която ползва за автомагистрали износващ пласт 4 см. Това казано с други думи е мизерия. Защото за автомагистралите би трябвало дебелината на износващия пласт да бъде 6 сантиметра“, обясни той.

Снимка: Редакторски екип

По пътя се виждат канавки, обрасли с трева. Според Запрянов това води до влошаване на отводняването и влага по пътното платно:

„Или „Пътната поддръжка" да си го почисти, или да извикат едно стадо с крави да го опасат този шир. Ще им излезе по-евтино“.

Снимка: Редакторски екип

Според инж. Запрянов трябва да се променят изискванията за строеж на пътищата у нас. Те са остарели и заради тях се влошава качеството.

„Магистралата би трябвало по изчисления и по проект да издържи 12 години. В този период не трябва да има такива деформации, гюбеци, бабунки и пропадания“, подчерта инженерът.

Снимка: Редакторски екип

Потърсихме фирмата строител на лот 3 - "Актор", но от там запазват мълчание. Потърсихме и фирма "Рутекс", посочена от МРРБ като извършваща надзор. От там посочиха за bTV: “Допусната е грешка при съобщението, че „Рутекс ООД извършва строителен надзор. Тя е фирма проектант на обекта.”