Държавата подменя мантинелите в цялата страна, което ще струва 4,3 млрд. лв. Общественото обсъждане на тази проектонаредбата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството е до 12 април.

На близо 20 000 километра пътища се падат около 7000 км мантинели. Това означава, че на 40% от общата дължина на пътищата трябва да се подменят съществуващите ограничителни средства.

За републиканските пътища това трябва да стане за 10 години, за общинските и в населените места - за 15 години.

По-голямата част от мантинелите в Старозагорско вече са подменени, но има места, където са изкривени. 
„На второкласните пътища въобще липсват, там е зле работата“, коментира шофьорът Захари Захариев.

Липсващи съоръжения след катастрофи има и на един от изходите на София.

Участък от Северната скоростна тангента към село Мрамор е буквално унищожен. Кога ще бъде подменен, не е ясно. Затова пътни експерти се обръщат с предупреждение към държавата.

„С една такава наредба ние преди всичко трябва да гарантираме обществения интерес, но не съм сигурна, че с подобна наредба, че премахнем един феномен, който наблюдаваме, а именно на пътища, на които има нужда от подмяна на мантинели, защото те са много опасни и стари, да не правим нищо, а на такива, които нямат нужда от такива системи, да ги обграждаме с такива“, коментира темата и Диана Русинова от Европейски център за транспортни политики.

„С поставянето на ограничителни системи ние реално целим повишаване на безопасността и елиминиране на тежестта на факторите на пътно-транспортните произшествия. Километрите, които са определени за смяна, са базирани както на трафика, така и на безопасността на тези участъци“, каза и инж. Десислава Паунова.
У нас има участъци, които от 20 години не са виждали нови мантинели, казват  още специалистите.