Заради рекордния отлив на руски и украински туристи, министерството на туризма взе спешни мерки да насърчи вътрешните пътувания.
Близо 2 милиона лева, европейски пари отиват за реклама на 50 малко познати забележителности в страната.
Повече от 40 хиляди евро струва 30-секундният рекламен клип на обектите. Солената сума, одобрена от министерството на икономиката, отишла за снимане на четири различни локации, а цената се оскъпила, защото екипът работил при минусови температури.
„Голяма част от бюджета на този клип отиде за пътуване. Клипът сам по себе си е на пазарни цени..Струва колкото този на мобилен оператор или бирена компания”, посочи творческият директор на фирмата изпълнител Йордан Петков.
Ресорният министър Николина Ангелкова коментира, че видеото й харесва, но би искала „малко повече зеленина”.
С повишена трудност
Една от забележителностите, представена в клипа и включена в списъка на министерството, е Драгоманското блато.
Достигането до широко рекламирания туристическия обект се оказа задача с повишена трудност. На мястото откриваме изоставена постройка. Няма наплив от посетители. Нито табели или знаци. Или тоалетна.
„Аз лично ще посетя всички 50 непознати обекта. Като те трябва да бъдат социализирани”, каза министър Ангелкова.
Пари за социализация засега не са отделени. Има само за реклама.
Остава въпросът как Драгоманското блато и останалите 49 обекта ще изкарат хиляди левове от туризъм, които ще се влеят в българската икономика.