Най-мащабната национална доброволческа инициатива „Да изчистим България заедно“ беше отличена с приз от глобалното гражданско движение Let’s Do It World.
Това се случи по време международна конференция в Талин, Естония, която събра представители от 100 държави.
Наградата е за успешното обединяване на най-голям брой доброволци на глава от населението – 6,2%, в името на каузата за по-чиста околна среда.
През 2019 г., под егидата на bTV Media Group, голямото почистване на България мотивира рекордните 433 683 доброволци да се включат в хиляди акции по чистене, облагородяване и залесяване и да премахнат от картата на страната 4338 тона отпадъци.
На база на постигнатите резултати и добрия пример, инициативата получи престижното признание сред 180 държави, които обединиха усилията на над 20,7 млн. души в Световния ден на почистването.
„Всички ние живеем в общ дом, в горяща къща. Всички имаме семейства, деца и в края на деня е важно не просто всички да оцелеем заедно, но и как ще продължим живота си занапред“, каза президентът на Let’s Do It World Хейди Солба, в обръщението си към участниците в международния форум.
Естонският премиер Юри Ратас допълни, че освен възможността да направим нашата планета по-чиста, Световният ден на почистването дава възможност и за промяна на навиците на хората по света.
В рамките на конференцията, посветена на добрите практики при провеждането на кампании за елиминиране на отпадъците в глобален мащаб, делегатите на bTV Media Group Мария Микова и Виктория Бързанова представиха рекордните резултати, постигнати от българските доброволци, които всяка година са сред най-активните в света.
На фокус в българското участие бе и ролята и значението на медиите за постигането на успеха и устойчивостта на зелената идея.
От началото на „Да изчистим България заедно“ досега близо 2,5 млн. доброволци, въоръжени с ръкавици и чували, са чистили страната.
По данни на екоминистерството, те са успели да съберат 94 338 тона отпадъци, което се равнява на над 200 напълно заредени самолета „Боинг 747”, и да премахнат над 18800 сметища от лицето на България.
През 2019 г. „Да изчистим България заедно“ успя да обедини социално отговорния бизнес в лицето на: "Метрореклама", Paradise Center, Kaufland България, Shell, HomeMax, "Евромастер Импорт-Експорт", "Мегатрон", Системата на Кока-Кола, P&G, ЕСРИ България, DHL, "Екопак България", EKO H20 и други партньори.
Медийни партньори на инициативата са: сп. Мениджър, Manager News, 24 часа, сп. Story, Kmeta.bg, TheMayor.eu, Uspelite.bg, Cultinterview.com, сп. DIVA, Programata.bg, Stolica.bg, Flashnews.bg, Новите Родители, сп. 9 месеца, 19 минути, Mamaninja.bg, Vevesti.bg, сп. Кармичният кръг, сп. Жената днес, сп. Осем, BG VOICE, Българска илюстрация, Балканец Нюз, Несебър Нюз, Zonaburgas.bg и Botevgrad.NEWS.