Най-мащабната доброволческа кампания „Да изчистим България заедно“ започна от Южния парк в столицата. Лошото време и дъждът не спряха малки и големи от десетки точки в страната да се включат в почистването.
Малко над 6 650 са местата, които успяха да бъдат почистени. Към акцията се присъединиха близо 130 хиляди доброволци, събрани бяха над 2 500 тона отпадъци.
Как премина чистенето във всички краища на страната?
Пластмасови отпадъци, възглавници и детски играчки бяха сред находките, които доброволците и колегите от bTV събраха в Южния парк.
„Тази година се наблюдават малко повече пластмаси и метални отпадъци. Има доста капачки и бъркалки, доста фасове от цигари“, разказа водещият на сутрешния блок по радио Classic FM Георги Митов.
Един от най-застрашените природни обекти - водните басейни, са във фокуса на тазгодишната кампания.
„Основният фокус на тазгодишното почистване е да почистим реките. Така че бих апелирал към всички да ги пазим, да не хвърляме боклуци - има си кошчета за тази работа“, каза кметът на София Васил Терзиев.
Талисманът на кампанията Зеленко се оказа вдъхновение за 14-годишния Тодор Тодоров, който си направи специален костюм, за да вдъхнови още повече връстници.
„Аз се включвам всяка година от 2017 г. Започнах, защото видях, че тази кампания на bTV има значение“, сподели той.
През годините най-мащабната доброволческа кампания обедини над 3 милиона доброволци, които почистиха над 100 хил. тона боклук.
„За нас в bTV кампанията „Да изчистим България заедно“ е символ на отговорно поведение и ангажираност. За пореден път обединихме стотици хиляди доброволци, компании, неправителствени организации и партньори, с общата цел да направим България по-чиста и красива“, заяви главният изпълнителен директор на bTV Media Group Ралф Бартолайт.
По думите му инициативата е пример как една медия може да бъде движеща сила за положителна промяна.
„ През 2024 година поставихме фокус върху водните басейни. Водата е източник на живот и отразява състоянието на нашата природа. Вярваме, че опазването на природните богатства и биоразнообразието е от съществено значение за устойчивото ни бъдеще. bTV върви по този път, защото нашата роля е не само да информираме, но и да вдъхновяваме хората“, каза още Ралф Бартолайт.
„Благодаря на всички, които днес с ентусиазъм се включиха в голямото почистване. Нека продължим да даваме добрия пример. Заедно показваме, че промяната започва с действието на всеки един от нас“, заяви в заключение главният изпълнителен директор на bTV Media Group.
Още преди Зоопарка в столицата да отвори врати доброволци започнаха акция по почистване. На Витоша боядисваха мостове и премахване наноси от кални води. А в Пирин доброволци почистиха района на хижа Бъндерица.
Много доброволци се включиха в кампанията и в Пловдив, Шумен и десетки по-малки селища. Впечатляваща беше мобилизацията и във Велико Търново.