Чешка аерокосмическа компания Аеро е предложила на българската държава учебно-тренировъчни самолети от ново поколение L-39 Скайфокс. Това съобщиха за bTV от компанията.

В момента българските пилоти се учат и тренират именно на подобни машини, но от по-старата модификация - L 39 Албатрос.

Според чешкият производител новите самолети ще дадат възможност за по-добра и по-евтина подготовка за бъдещите български пилоти, които ще летят на американските F-16.

Машините разполагат с интегрирана виртуална тренировъчна система, която позволява на пилотите да симулират реални бойни сценарии.

L-39 Скайфокс е признат от пилотите като идеална платформа както за преходно обучение, така и за напреднала подготовка на пилоти за съвременни изтребители като F-16 и F-35. Освен това самолетът може да се използва и като лека бойна платформа, което допълнително повишава неговата оперативна стойност.

Самолетът предлага по-ниски разходи за придобиване и експлоатация, осигурявайки на военновъздушните сили достъпно и безопасно учебно решение.

Ключова характеристика на самолета е неговата интегрирана виртуална тренировъчна система, която позволява на пилотите да симулират реални бойни сценарии, включително тактически полети, наземни атаки и въздушни боеве.

Тази система се свързва безпроблемно с Full Mission Simulator, като по този начин формира част от учебната екосистема на L-39 Скайфокс.

Способностите на самолета бяха високо оценени от инструктор-пилота на L-39 Skyfox Ервин Ем, който кацна на летището заедно с един от първите курсанти, преминали обучение в Центъра за летателна подготовка.

„Преходът от L-39C е огромен скок напред,“ отбеляза той, подчертавайки виртуалната радарна система, която значително подобрява реализма на обучението.

„С двата самолета Skyfox можем да провеждаме въздушни бойни упражнения, да симулираме радарно проследяване, да изпълняваме прихващащи мисии и дори да симулираме ракетни пускове. Системата също така позволява обучение на пилотите в насочване към цели, като ми дава възможност като инструктор да задавам симулирани цели,“ обясни още той.

И похвали подобрената горивна ефективност на самолета, отбелязвайки, че L-39 Skyfox консумира с около една трета по-малко гориво от L-39C Albatros, което позволява по-дълга продължителност на полетите и по-ефективни тренировъчни сесии.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK