Истинска потребителска истерия за черния петък в Съединените щати. А у нас - нарушения на търговците, свързани с обявените намаления. Това са резултатите от проверките на Комисията за защита на потребителите. В промоциите, освен търговците в големите търговски обекти и сайтовете за електронна търговия, се включиха дори театрите.
Стотици прекараха нощта на опашки пред различни магазини в Съединените щати в очакване на деня на огромните намаления. А с отварянето на вратите хората се втурваха да грабят стоки.
Въпреки че в България шопинг истерия като в САЩ няма, пред големите търговски центрове се образуваха огромни задръствания.
В днешния черен петък търговците обявиха намаления между 40 и 70 на сто. Въпреки че е спестил около 40 лева заради намаленията днес, Димитър е недоволен от покупката на риза.
„Видях в интернет в съответния сайт, че цената е 30 лева, а в самия магазин, когато влизам не е 30 лева, а 60 лева”, споделя Димитър.
В друг магазин пък проверката на Комисията за защита на потребителите установи, че обявеното намаление не е отбелязано върху етикетите:
„Потребителят, не виждайки стара цена зачертана и обявена нова цена на артикула, не може да прецени дали ще бъде изгодна сделката, която е решил да направи с търговеца”, каза Виктория Димитрова от КЗП.
В днешния черен петък отстъпки имаше дори в цените на билетите в някои от театрите.
Пред касата на театър Българска армия днес се изви опашка. Цената на един билет е 6 лева - за сравнение средната цена на билета там е около 10 лева.
„Хората имат нужда от култура, от театър и в навечерието на новогодишните е хубав жест към тях малко по-ниски цени”, обясни Мирослав Пашов, директор на театър „Българска армия".
В театъра по-ниските цени ще останат валидни и през уикенда.