Днес Булсатком направи опит да прехвърли отговорността за масовото недоволство на многобройните зрители на bTV, лишени от достъп до каналите на медията в мрежата на Булсатком с поредица от неверни и манипулативни твърдения срещу bTV. Това е пореден опит за отклоняване на вниманието от некоректните и непазарни действия на доставчика, които ощетяват крайния потребител.
bTV стои твърдо зад позицията си, че Булсатком налага безпрецедентна ценова дискриминация върху медията, която се проявява във всички предложения на оператора. В условия на финансова и икономическа криза и като се възползва от пазарната си мощ с над 35% пазарен дял, Булсатком изнудва медията и зрителите, с непазарни цени.
Вероятно операторът прави опит да заблуди зрителите с цел да увеличи месечните такси към тях в интерес единствено на собствената си печалба, като се опита да прехвърли върху bTV отговорността за това решение. bTV изразява категорично несъгласие с намеренията на Булсатком да прехвърли върху зрителите ангажимента за инвестиция в съдържанието, от което операторът печели, без да допринася по никакъв начин за създаването му.
Практиката на Булсатком да задържа над 80% от приходите на клиентите си за себе си е пагубна за развитието на целия телевизионен пазар в България и в краткосрочен, и в дългосрочен план. Проблемът се задълбочава допълнително от факта, че според официално проучване на АБРО, Булсатком декларира по-малък от реалния си брой абонати (критерий, който винаги е бил свързан с ценообразуването на каналите на bTV) и така допълнително увеличава печалбата си на гърба на зрителите и на съдържанието, което разпространява. Само за последната година операторът е задържал за себе си от каналите на bTV Media Group милиони, без да насочи събраните от зрителите средства към създаването на оригинално ново българско съдържание.
Допълнително безпокойство буди фактът, че Булсатком продава на абонатите си телевизионни канали само в пакети, като подменя каналите по своя преценка и без съгласие на зрителите. В същото време сам той говори за „опити за пакетиране” от страна на bTV като вид натиск, когато предлагането на пакетни отстъпки е обичайна и законосъобразна търговска практика, която самият той прилага. Този акт отново показва опита на оператора да изкривява фактите и да се обогатява за сметка както на зрителите, така и на телевизиите.
bTV никога не е призовавала зрителите да сменят доставчика си. bTV спазва своя ангажимент да информира засегнатите от Булсатком абонати за други възможности на зрителите за достъп до каналите на bTV Media Group. Опасяваме се обаче, че зад поредния опит за подмяна на фактите се крие стремежът на оператора да дискредитира медията, с цел да тушира обективното неудовлетворение на зрителите от факта, че самият оператор спря сигнала към каналите bTV на 2 януари.
Междувременно до bTV достигнаха стотици оплаквания и коментари от зрители, които в момента не получават адекватна компенсация за отсъствието на каналите на bTV от мрежата на доставчика, нито уверения, че това ще се случи, въпреки че доставчикът е събрал парите на абонатите си именно за гледане на каналите bTV.
По-рано тази седмица bTV Media Group обяви, че Булсатком налага безпрецедентна ценова дискриминация.