Близо 39% от българите посочват, че са се доверили основно на редакцията на bTV Новините за проследяването на изборния ден миналата неделя. По данните от експресното проучване на „Маркет Линкс“*, най-голям процент от зрителите посочват bTV и като медията с най-професионалното, обективно и интересно отразяване в деня на вота.

Нюзрумът с най-голямо доверие в България според редица проучвания проследи надпреварата за гласовете на българите, като по традиция предложи на зрителите обективен и широк поглед над събитията и процесите в политическия живот на страната още месеци преди вота. В рамките на предизборната кампания, ефирът на bTV предложи на зрителите серия от близо 100 участия на кандидати за народни представители в дебати или самостоятелни интервюта.

Емисиите на bTV Новините проследиха най-важното от предизборната кампания за зрителите, а студиата на „Тази сутрин“, „Лице в лице“, „Тази събота и неделя“ и „120 минути“ бяха арена на политически сблъсъци и борба за доверието на избирателите с ясен регламент и при най-високи журналистически стандарти.

Оценката на най-много зрители – 32,7 % – определя bTV като най-независима и равноотдалечена от политическите партии по време на предизборната кампания, сред телевизиите. Високо признание получават и водещите и журналистите на редакцията на bTV, според проучването. Респондентите на „Маркет Линкс“ определят, че именно те са задавали най-точните и реално вълнуващи обществото въпроси в деня на вота.

Снимка: bTV

В изборния ден ефирът на bTV предложи на зрителите 14-часов ТВ маратон. Екип от близо 250 професионалисти се погрижи зрителите, слушателите и онлайн потребителите на всички bTV платформи да научат как протича вотът във всички краища на България и най-горещите точки в чужбина.

Специалната секция „Новият парламент“ на btvnovinte.bg събра на едно място всичко най-важно в реално време, като реалните потребители на сайта в деня на изборите отбелязаха увеличение с 87%, спрямо предишният ден според данните от Gemius. Сериозен ръст от 50%, както и над троен скок на видео гледанията на дневна база отбеляза и фейсбук страницата на bTV Новините, която достигна до над 1,5 млн. българи в деня на вота.

*Експресно проучване на „Маркет Линкс“ сред 510 души на възраст 18-54, проведено в периода 5-7 април 2021 г.