„Като дойдох за първи път, тук беше ливада и планина. После изядоха скалата, камък след камък и за година и половина, шест месеца по-рано, това вече е едно изключително съоръжение, за което българските строители имат много какво да разказват“.
Това каза премиерът Бойко Борисов при официалното откриване на новия участък от 9,3 км от АМ „Хемус“ между Ябланица и Боаза. Изграждането на трасето стартира в края на март 2018 г. и завърши близо 6 месеца предсрочно. Инвестицията е за 66 млн. лв.
„Сега изглежда лесно, красиво, със зони за отдих. А първо беше кал, чакъл, насипи“, посочи още Борисов при огледа на новия участък.
Премиерът отбеляза, че усилено се работи и по други участъци от трасето на „Хемус“. Заедно с него на инспекцията на автомагистралата бяха вицепремиерите Томислав Дончев и Красимир Каракачанов, както и министрите Владислав Горанов и Петя Аврамова.
„Ако сме така стабилни, при този ръст на икономиката и приходи, в рамките на 3-4 години ще свършим магистралата“, заяви още Бойко Борисов.
Участъкът между Ябланица и Боаза е с по две активни ленти и една аварийна във всяка посока на движение. Изградени са пет селскостопански подлеза и два селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път Брестница - Съева дупка.
В отсечката между Ябланица и Боаза е най-големият армонасип, изграждан досега у нас - 45 метра общ насип с височина от 25 м на армирания насип. Става дума за почти вертикална стена на откоса като в конструкцията й са вложени специални укрепителни мрежи и системи.
В строителството на отсечката са положени близо 104 000 тона асфалт, а за осигуряването на безопасността на движение са монтирани 40 км мантинели от най-висок клас и 24,5 км предпазни мрежи.
Целта е строителството на цялото трасе да приключи до 2023 г.
Вчера премиерът Бойко Борисов сподели в профила си във "Фейсбук" архивни кадри от изграждането на участъка: