След седмица строителите на втория лъч на софийското метро ще бъдат „изгонени”, а с това ще започне и тестването на новата линия, съобщи премиерът Бойко Борисов, след като инспектира отсечката между НДК, бул. "Черни връх" и станция "Джеймс Баучер". Оставащата работа по проекта ще приключи до 31 август, когато „тази мечта, която я имаха софиянци, ще бъде факт”.
Още преди да е открит вторият метродиаметър, министър-председателят изнесе обобщени сметки, в които сравни строителството му с това на АЕЦ „Белене”, за което от БСП от месеци призовават да се проведе референдум.
„Цялото метро, с подземните паркинги и направата на булевардите отгоре, струва около милиард – по-евтино е от това, което е изхарчено до момента за АЕЦ „Белене”. Да знаят данъкоплатците какво струва „Белене”. Към момента то е по-скъпо от това, което е столичното метро с всичките булеварди и подземни паркинги над него. Да сравняват хората и да преценяват кое е редно да се прави и кое – не”, заяви Борисов.
Премиерът направи и още един извод, според който метрото ще спести много тонове бензин и задръствания, а за сметка на това ще осигури паркоместа в центъра на София:
„Паркинг за 620 автомобила има над спирка бул. „Джеймс Баучер” на новата линия на метрото. Хората, които идват с автомобилите си от планината Витоша, комплексите, спират, оставят си автомобила и след пет минути са на НДК, след 7 са на „Шератон”, а тези пък от „Надежда” на седмата минута са на „Шератон”, на 12-та минута са на „Черни връх”.
Транспортът с метро е екологично чист, защото влаковете са на ток, припомни министър-председателят.
Той каза още, че в строителството се действа активно, а за цветята, украсите и това, че градът е станал по-приветлив и красив еднолична заслуга има кметът Йорданка Фандъкова.
Участъкът от проекта, който е повод за похвала от страна на Борисов още от времето, когато беше градоначалник на столицата, ще бъде открит официално на 31 август, когато в България ще бъде и председателят на Европейската комисия Жозе Барозу.
По този повод премиерът съобщи, че ще използва възможността да го убеди със спестените пари от метрото да се строи още в София. Борисов не пропусна да отчете и свършеното от него в полза на инфраструктурата на столицата:
„Булевард „Черни връх” го кърпехме през ден, трамваите го разбиваха и беше нещо отвратително. Досега цялата инфраструктура под него, канализация, осветление, всичко, което трябваше да се отремонтира, е отремонтирано, един прекрасен булевард”.