Българските пътници, блокирани във Франкфурт, се завърнаха на родна земя след 24-часов престой на летище Хан.

Пътниците се качиха за полета към България в полунощ в петък, но останаха 8 часа в самолета, без да излетят.

Потърпевшите ще заведат колективен иск срещу превозвача, който пък обяви днес за bTV, че ще обяви по-късно какви компенсации ще даде.

150 пътници се качват на борда с час на излитане 22:35 ч. Започва да вали сняг и персоналът ги уведомява, че ще има закъснение. 

Полетът е отменен, а пътниците са свалени от самолета призори в събота. И в продължение на часове, чакат да разберат, кога ще излетят. Храна не им е давана, твърди Мариана Андреева, докато снима останалите. 

Има и пътници, които са се отказали да пътуват и са останали в Германия.  

Правата на пътниците

Пътниците имат права, дори когато самолетът не може да излети заради силен сняг, казаха за bTV от Европейския потребителски център към Комисията за защита на потребителите.

В случай като този авиопревозвачът има няколко задължения – възстановяване на сумата на билета или премаршутиране, да окаже грижа, която включва храна, напитки и хотел при нужда, включително и транспорта до него, както и обезщетение в общия случай.

От авиокомпанията посочиха като причина за забавянето 6-часово затваряне на летището заради снегопочистване и заявиха готовоност да реагират според законовите изисквания. 

За да научите първи най-важното, изтеглете приложението на bTV Новините за Android и iOS!

Бъдете с нас и във Facebook и Instagram!