Вече почти денонощие десетки българи остават блокирани на летище Франкфурт-Хан. 150 са пътниците, които е трябвало да излетят снощи за София. 

Българските граждани са добре и очакват да излетят за София в 20:15 ч. местно време, съобщиха по-късно вечерта от МВнР. Служители на генералното ни консулство във Франкфурт са на място, като са предоставили на нашите сънародници продукти от първа необходимост като вода, храна и хигиенни материали.

Със съобщение за 30 минутно закъснение на полета започва голямо чакане за сънародниците ни.

Денонощие по-късно картината не се променя, те остават  блокирани. Някои от тях са се прибрали по домовете си и са отказали да пътуват, други все още чакат полет на летището, който трябва да излети по-късно тази вечер.

150 пътници се качват на борда с час на излитане 22.35 ч. Започва да вали сняг и персоналът ги уведомява, че ще има час закъснение. Хората обаче остават в самолета до тази сутрин.

„Задушаваме се вече тук. Искаме да знаем кой е виновен за това, никой не ни дава обяснение, не поемат ангажименти. Ангажирали сме и в Германия и в България да ни чакат семейства при нужда“, казва един от пътниците.

Полетът е отменен, а пътниците са свалени от самолета призори. И в продължение на часове, чакат да разберат, кога ще излетят.  Храна не им е давана, твърди Мариана Андреева, докато снима останалите. 

От кол-центъра на превозвача „Уиз Еър“ потвърдиха пред екипа ни, че има забавяне, без да посочат причината за него и казаха, че планират полет тази вечер. От компанията добавиха, че ще могат да реагират ако пътуващите попълнят форма за оплаквания на сайта им.

Заместник- министърът на външните работи Ирена Димитрова е запозната със ситуацията и е разговаряла с един от потърпевшите българи. Дипломатите ни на място са се погрижили и за продукти от първа необходимост. 

В казус подобен на този, авиопревозвачът има три задължения – възстановяване на сумата на билета или премаршутиране, да окаже грижа, която включва храна, напитки и хотел при нужда, както и обезщетение в общия случай.