Тежка колкото танк и трудна за управление, с невероятни системи за сигурност срещу атентати, пожари и катастрофи. Така изглежда колата, която е возила бившият председател на ЕНП Вилфред Мартенс. След почетната си роля в ескорта на европейските политици колата е спряна от движение у нас.
Подобни супер коли нямат особено дълъг живот в службите за сигурност. След като изминат определени километри се счита, че те вече не са достатъчно сигурни, за да возят така наречените ВИП-ове, сред които са европейски политици, държавни лидери, министри или висши офицери например. Когато се случи така, че в параметрите на една такава лимузина има технически изменения, тя се продава на търг, защото е почти нова и може да има още години живот.
На такъв търг германските служби разпродават публично и през инвестиционен посредник три возила със специално вградени системи за сигурност. По непотвърдена информация две от колите са купени от известен азиатски политик, а третата става собственост на българска фирма.
Луксозното возило е регистрирано в столичния КАТ, а след това - дадено под наем на Пламен Дишков-Кела. Той твърди, че понякога ползва специални коли, а конкретно тази е наел с дългосрочен договор от фирмата собственик.
През май колата е спряна при рутинна проверка близо трето РПУ в София и полицаите виждат в краката на шофьора синя лампа.
От МВР обясниха, че колата е регистрирана като специализиран транспорт - така, както се прави с катафалки, линейки и инкасови автомобили. Припомниха още, че синята лампа се ползва само от колите със специален режим на движение. На шофьора е съставен акт за нарушение за светлините и синята лампа. Автомобилът е спрян от движение, докато не се отстранят тези специални сигнализации.
Българските представители на компанията производител потвърдиха, че по поръчка правят специални коли с вградени сини лампи и системи за сигурност. Цените на подобни коли започват от 300 000 евро, а конкретно колата на бившия шеф на ЕНП е купена за половин милион евро, научи bTV. Засега обаче супер колата ще остане на трупчета, защото от МВР са категорични, че няма да я пуснат в движение.
Вариантът е или автомобилът да се върне в родната си Германия за експертиза, или немските експерти да дойдат да се произнесат на място - вградена ли е била синята лампа или добавена. По случая е разпоредена нова проверка от СДВР.