79,4% от учителите и директорите у нас смятат, че цялата образователна система трябва да премине временно в електронно обучение от разстояние. Това показва проучване на Синдикат „Образование“, проведено сред 4270 педагогически специалисти.

Резултатите показват още, че 76,8% от анкетираните смятат, че училищната среда е опасна за работа. 

Аргументите: 

  • трудно се създава организация заради многото болни и отсъстващи учители и директори;
  • много от учителите изпитват повишена предпазливост и са в болнични;
  • учителите и директорите са претоварени, защото постоянно заместват отсъстващи колеги.

„От месеци положението в българското общество, в българското здравеопазване, в образователната система е по-скоро аварийно. В момента имаме затворена здравна система, лични лекари, които лекуват дистанционно и образователни институции, които работят“, посочват от синдикалната организация. 

Липсата на медицински лица в училищата 

Според проучването 10% от образователните институции нямат щат за медицинско лице, а още 25% също нямат медицински лица, защото са назначени медицински работници в пенсионна възраст, като последните се страхуват да работят на първа линия и са в разрешен отпуск. 

„При тази ситуация все по-логично изглежда решението за временно превключване на образователните институции в страната в обучение в електронна среда от разстояние. Такова решение ще бъде за пазене живота, здравето и оцеляването на българските учители и директори“, посочват от Синдикат „Образование“. 

Позицията на родителите 

По последни данни над 70% от родителите искат децата им да бъдат обучавани присъствено. С последната заповед на здравния министър гимназистите преминаха в онлайн форма на обучение. В някои градове дистанционно се обучават и децата от VI и VII клас.

Правителството избра диференцирания подход и остави училищата и детските градини сами да предприемат локални решения за формата на обучение при повече заразени. 

За да се преподава дистанционно обаче, има изискване да решението да се подкрепи от родителите и техните организации. Това според българските учители не е ефективна и справедлива мярка.