Някои български фирми успяват да преборят кризата с пари от Европа. Големи компании у нас не само не съкращават работници, а наемат допълнително пероснал. Успоредно с това отчитат и ръст на продажбите.

Общият бюджет на оперативна програма „Конкурентоспособност” е над 2,7 млрд. лева. Това обясни пред bTV Кирил Гератлиев – шеф на главна дирекция "Европейски фондове за конкурентоспособност" към икономическото министерство.

Програмата за енергийна ефективност и зелена икономика е в размер на 300 млн лв. Европейската банка предоставя кредитна линия с ресурс 300 млн. лв. Около 2000 бенефициента са се възползвали от финансиране до 30 септември. „Очакваме до декември 2013 г. те да станат 3000”, прогнозира Гератлиев.

Сред възползвалите се от парите по програма Конкурентоспособност е родно предприятие, което произвежда различни козметични продукти. Мениджърите решават, че трябва да обновят производството с нова линия. Правят проект, които струва над 1,2 млн. лева, като половината от парите идват от програмата. За фирмата средствата са добре дошли, тъй като по време на криза финансовите възможности във всеки бранш не са неограничени.

От компанията казват, че благодарение на инвестицията, ще увеличат производителността с 20 на сто в краткосрочен план. В момента половината от продукцията е за родния пазар, а другата се изнася в чужбина.

Българска козметика се продава добре в страни като Великобритания, Швеция, Норвегия, Дания, Франция.